Informujemy, że nasz projekt pod tytułem „Integracja jako klucz do sukcesu” został objęty dofinansowaniem umożliwiającym realizację w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadr edukacji szkolnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, które pokrywają zasady Programu Erasmus+.
Projekt dofinansowany jest ze środków UE (82,52%) - 218 289,48 PLN oraz ze środków budżetu państwa (17,48%) - 54572,37 PLN .
Całkowita kwota dofinansowania wynosi 272 861,85 zł.
Działania
W ramach dofinansowania 21 nauczycieli z naszej szkoły bierze udział w kursach i promocjach mających na celu podniesienie ich kompetencji językowych i metodycznych w zakresie integracji i pracy z uczniami ze SPE. Uczestnicy poznają metody i formy nauczania, aby lepiej poznać potrzeby słuchaczy. Współpraca ze szkołami z Unii Europejskiej pozwoli na umiędzynarodowienie naszej Uczelni, a także umożliwi zwiększenie swojej wiedzy w obszarze wielokulturowości. Wyjazdy kadrowe promowały fale doświadczeń i dobre praktyki metodyczne z nauczycielami z innych państw, a także umożliwiały nawiązanie kontaktów z przyjaciółmi i znajomymi szkół zainteresowanych z Cypru, Malty i Włoch. Dzięki temu możemy pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele międzynarodowe.
Grupy Docelowe
Projekt 3 Główne grupy docelowe: nauczyciele, uczniowie oraz szkoły jako instytucja.
Cele
- Podniesienie kompetencji językowych 21 nauczycieli PSP1 w Szydłowcu o jeden poziom wg ESOKJ po odbytych stażach
- Poszerzenie usług w zakresie stosowania... metody dydaktyczne przez udział
- Poziom umiejętności w zakresie wykonywania metod i form nauczania w pracy z uczniem z SPE wśród kadry pedagogicznej
- Rozwój kompetencji strategicznych uczniów PSP1 w Szydłowcu poprzez edukację kompetencji ich nauczycieli
- Zwiększenie wymiaru europejskiego oraz umiędzynarodowienie szkoły
Efekty
Nauczyciel zaznacza swój udział w kursach językowych, ograniczając jego znaczenie do języka i poprawiając umiejętności w zakresie czytania, pisania i rozumienia w języku obcym. Poznaj specyfikę krajów goszczących, lokalnych obyczajów, historii, sztuki i kuchni, co pozwoliłoby na wzbogacenie ich warsztatu pracy o elementy kulturowe i społeczne.
Uczestnicy kursów poznają nowe metody pracy z uczniami z SPE, budują warsztaty wokół empatii i współodczuwania. Kadra zapoznawcza z nowoczesnymi metodami dydaktycznymi i narzędziami ICT w procesie nauczania i testowania wiedzy.